soodibaspar

soodibaspar

soodibaspar

soodibaspar

حواله ارز مبادله ای

حواله ارز مبادله ای 

حواله ارز مبادله ای :: همانطور که می دانید ارز را پول های خارجی که در کشور برای داد و ستد استفاده می شود را می گویند .

ارز مبادله ای نوعی از ارز است که به برخی کالا های خاص برای واردات تعلق می گیرد و ارزی که بعد از دریافت کالا حواله میشود ارز یوزانس نام دارد .

برای رد و بدل کردن ارز مبادله ای مکانی خاص در نظر گرفته می شود و ارز های مبادله ای فقط به 9 کالای خاص تعق می گیرد  به علاوه گرفتن آن هم زمان زیادی می برد و هم سختی بسیاری می طلبد .اما در عوض ارز آزاد بدون محدودیت است و مطابق با عرضه و تقاضا فروخته می شود .

ارز مرجع قیمت آن توسط بانک مرکزی در اختیار گروه های بازرگانی و اقتصادی که مد نظر دولت می باشد قرار داده می شود .به عبارتی ارز مبادله ای زمان خاصی و شرایط خاصی می طلبد.

نکاتی در استفاده از ارز مبادله ای بایستی در نظر داشت :اول اینکه ارز مبادله ای فقط کالا های خاصی را در نظر می گیرد و ارائه آن فقط برای کشورهای خاصی است و دیگر اینکه به صورت تماما نقدی عرضه می شود و درنهایت بانک سی و پنج درصدمبلغ را به عنوان وثیقه به علاوه مبلغ فاکتور در نظر می گیرد .

شرکت سلطان تجارت بازرگان و خدمات آن !

با توجه به شرایطی که در دریافت ارز مبادله ای وجود دارد و سختی های طی کرد این پروسه طولانی می توانید از متخصصین و کارشناسان ترخیص کار گمرک زبده بازرگانی شرکت سلطان تجارت بازرگانی  استفاده کنید .و با بهره مندی از توانمندی های عظیم آنها و سال ها تجربه در این زمینه ترخیص کالا های خود را در کوتاه ترین زمان ممکن به پایان برسانید .

با شرکت سلطان تجارت بازرگانی تماس بگیرید و ترخیص کالا خود را با خیالی آسوده تماشا کنید .

ترخیص کالا با ارز مبادله ای | ترخیص کالا از جلفا

 

ترخیص کالا از جلفا

ترخیص کالا از جلفا به چه صورت است؟

ترخیص کالا از جلفا::در شهرستان گمرکی جلفا و در مسافت ۱۳۵ کیلومتری مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده‌است .

واردات و ترخیص کالا از گمرک جلفا ( نشان تجارت باختر )

واردات کالا از گمرک جلفا ( نشان تجارت باختر ) این گمرک قبل از تاسیس جمهوری های غیر وابسته در  جلفا قرار گرفته بود وحجم عظیمی از کالاهای ورودی به کشور از طریق سامانه ریلی از این مسیر وارد کشور می گردید , بعداز تشکیل جمهوری های غیروابسته این گمرک با جمهوری خویش مختار نخجوان نیز مرز گردیده است .

گمرک جلفا با وسعت محوطه حدوداً ۵۰۰ هکتار از حیث امکانات یکی از بزرگترین گمرکات کشور است , از توابع این گمرک که در نقاط گوناگون شهر جلفا پراکنده اند عبارتند از :

گمرک پل چوبی که بطور ۲۴ ساعته فعالیت می نماید و مرز بین المللی شناخته شده‌است و از این گمرک روزمره شاهد ورود توده کثیری مسافر بوده و در نصیب کارها کامیونها تشریفات گمرکی کامیونهای ورودی و خروجی و ترانزیت خارجی انجام می شود .

بازارچه مرزی که در کنار گمرک پل چوبی براساس قانون ها ایجاد بازارچه های مرزی تاسیس گردیده تشریفات گمرکی کالاهای وارده و صادره از بازارچه را انجام می دهد حجم مبادلات در این بازارچه با جمهوری نخجوان شایان توجه و چشمگیر است .

گمرک ناحیه آزاد ارس : حوزه‌ آزاد که در قسمتی از زمینهای واگذاری محوطه گمرک جلفا بمساحت ۱۳۰ هکتار در ضلع شرقی این گمرک تاسیس گردیده و با انگیزه اشتغال زایی و جذب سرمایه های خارجی و داخلی و حرفه آوری در ناحیه جلفا فعالیت می نماید و واحدهای تولیدی مختلفی در آن در اکنون تاسیس می‌باشند .

گمرک حوزه‌ آزاد ارس که نیز اینک زیر حیث گمرک جلفا است با استقرار کادر کافی از کارمندان جلفا کلیه تشریفات گمرکی کالاهای وارداتی و صادراتی و ترانزیتی در این حیطه را انجام می دهند و عملکرد مثبت گمرک در این ناحیه در توسعه و گسترش آن نقش مهمی داشته است .

ترخیص کالا از جلفا

گمرک جلفا بنا شده در شهرستان مرزی جلفا و بفاصله 135 کیلومتر از تبریز قراردارد . بیشتر کالاهای وارد شده جمهوری اسلامی ایران از روش ریلی و از جلفای شوروی وارد گمرک جلفای ایران شده و به کل سرزمین پخش می‌شد . با فروپاشی شوروی قدیمی و ساخت جمهوری های خودمختار جلفا با جمهوری خودمختار نخجوان همسایه بوده و صرفا مرز زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای CIS یا این که مشترک المنافع هست .

گمرک جلفا با وسعت 500 هزار هکتار یکی‌از مطرح ترین گمرکات زمینی میهن است . وجود تاسیسات ریلی کم نظیرو دلخواه با حمل و نقل ریلی در راه‌آهن جلفا و هماهنگی گمرک و اداره حیطه آزاد ارس و کانال ریلی مرزوبوم باهم این گمرک را تبدیل به یک کدام از مهم‌ترین گمرکات مرز و بوم نموده است . توابع گمرک جلفا

عبارتند از :

گمرک پل چوبی که مرز بین المللی ما بین کشور‌ایران و نخجوان بوده و بصورت 24 ساعته فعالیت می کند . گمرک پل چوبی بعداز فرودگاه مهرآباد مطرح ترین و پرترددترین ایستگاه مرزوبوم از دید عبور نفر میباشد . در بخش کارها کامیونهای این گمرک تشریفات محل ورود و خروجی کامیونهای وارد شده , صادراتی و ترانزیتی انجام می گیرد .

بازارچه مرزی که در کنار پل چوبی ساخته شده است .

ترخیص کالا از جلفا

گمرک حیطه آزاد ارس که در زمینی به مساحت 130 هکتار که به وسیله گمرک جلفا به حیطه آزاد ارس واگذار شده ساخت شده و فعالیت می کند .

حیطه آزاد تجاری - صنعتی ارس در استانهای آذربایجان شرقی ( شهرستان‌های جلفا , کلیبر و خداآفرین ) [۱] و شمال غرب کشور‌ایران واقع شده است . سازه بر ارزیابی‌های انجام شده از طرف دبیرخانه شورای خوب بخش ها آزاد کشور‌ایران , ناحیه آزاد ارس , بعد از حیطه آزاد کیش , دومی حیطه آزاد پیشرفته و در هم اکنون پرورش میهن است .

این حیطه که در جوار دو مرزو بوم جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته , دارنده وسعت ۵۱٬۰۰۰ هکتار است . منطقهٔ آزاد ارس در ۱۳۷ کیلومتری شهرتبریز - که یک کدام از قطب‌های عمدهٔ دانشگاهی و صنعتی کشور ایران است - قرار داشته و با شهر تهران هم ۷۶۱ کیلومتر مسافت داراست .

ترخیص کالا از گمرک حوزه‌ آزاد ارس و جلفا بدلیل سهولت و روان بودن روال اداری مضاعف زودتر و به صرفه خیس می‌باشد . تخفیف مالیاتی حیطه هم سبب ساز  رونق کار ترخیص کاران شده‌است.

آسان ترین روش ترخیص کالا از جلفا با شرکت سلطان تجارت بازرگان

شرکت سلطان تجارت بازرگان با تجربه ی فراوان در زمینه ی ترخیص کالا و دارا بودن تیمی از ترخیص کار گمرک زبده این اطمینان را به شما عزیزان می دهد که تمامی اجناس شما را در کوتاه ترین زمان و به  آسان ترین روش های ممکن در نهایت صحت و سلامت به مقصد رساند.

این شرکت با کمترین هزینه های ممکن کلیه ی عملیات مربوط به ترخیص کالا را برای شما عزیزان انجام می دهد و رضایت کامل را برای شما عزیزان به ارمغان می آورد.

ترخیص کالا از تبریز


ترخیص کالا تبریز

ترخیص کالا از تبریز فرصت اتصال کشور ایران به اقتصاد جهان آماده کرده است . برای رفع مشکل های اقتصادی کشور ایران تنها یک راه و روش کار هست و آن وصل شدن به اقتصاد جهانی است.شرکت سلطان تجارت بازرگان  دراین باره سرویس ها ویژه و منحصر جهت ترخیص کالا از گمرک تبریز , جلفا , بازرگان و . . . را به تجار وو بازرگانان عزیز در سراسر کشور ایران ارائه می کند .

از هنگامی که تجارت از مرزهای کشور ایران گسترده و بزرگتر شد بحث تخصصی درباره ی کارهای گمرکی و بازرگانی به طور علمی تر مطرح شد چون یک تولیدکننده یا این که فروشنده ای که به طور مداوم نیاز به واردات از کشورهای متفاوت را داراست وقت و تخصص کافی در مورد مباحث کارها مرتبط با گمرک را به طور بدون نقص نخواهد داشت از همین رو برای کارها ترخیص و واردات کالا خویش اشخاص خاص و مجربی را به استخدام خویش در می‌آورد تا بتواند کارها مرتبط با واردات خویش را به طور تخصصی و ماهر دنبال نماید .

شرکت سلطان تجارت بازرگان با تیم تخصصی ترخیص کار گمرک خویش در مسئله واردات و ترخیص از گمرکات تمام کارها مرتبط با گمرک را با هزینه مطلوب و مناسب برای تجار عزیز انجام می دهد .

شرکت سلطان تجارت بازرگان در قضیه ترخیص کالا تبریز از گمرک  آماده سرویس رسانی ویژه به تجار عزیز هست .

هنگامی که کالایی وارد گمرک می گردد می بایست در انبار منحصر به فرد به خویش قرار گیرد که بسته به جنس کالا مختلف است که با قبض انبار محل آن برای گمرک معلوم می گردد .

چنانچه که مدارک و ورقه ها سرعت بالا مهیا شوند فرمان ترخیص کالا زیاد پرسرعت از گمرک انجام می‌شود و با دقت به این که امروزه اظهار کالا به طور الکترونیکی است امور فراوان سریعتر و راحتتر انجام می گردد .

این موارد گفته شده در مورد انجام ترخیص کالا از گمرک تبریز نیز  به وسیله متخصصین شرکت سلطان تجارت بازرگان تجار عزیز را همراهی می کند.

ترخیص تخصصی کالا از گمرک تبریز

شرکت سلطان تجارت بازرگان با به بکارگیری کارمندان کارشناس نیز در حال حاضر مهیا ترخیص تخصصی کالا از گمرک تبریز می‌باشد .

شرکت سلطان تجارت بازرگان با کاهش سود خویش و با گزینش دلخواه ترین تعرفه مخارج ترخیص را کسر کرده تا با ارتقاء کیفیت سرویس ها خویش رضایت شما مشتریان عزیز را بدست آورد .

گمرک تبریز جزء قدیمی ترین گمرکات کشور ایران بوده ودارای عمر 90 ساله است و در غرب شهر تبریز و در مسیر ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران _ ترکیه جای‌ دارد و در راس گمرک سرویس ها صادرات استان انجام می گردد و ریل آهن قطار باربری ازداخل گمرک می گذرد .

محل ورود گمرک برای ترخیص کالا تبریز

روش های گمرکی متبوع در‌این گمرک واردات و صادرات قطعی , ترانزیت فرنگی و داخلی , خروج و ورود موقت , کارانه تیر , کارها مسافری و قضائی می‌باشد .

و توابع گمرکی آن گمرک فردوگاه , گمرک امانات پستی , گمرک راه‌آهن , گمرک مراغه هست و در هرکدام شیوه های منحصر به فرد به خویش اجرا می شود.

ترخیص کالا تهران | ترخیص کالا از دبی

 

 

 

ترخیص کالا با ارز مبادله ای

ترخیص کالا با ارز مبادله ای

ترخیص کالا با ارز مبادله ای :: شاید بارها برایتان این سوال پیش آمده باشد که ارز مبادله ای چیست و در چه کاربرد های استفاده می شود ؟

در حالت کلی دو نوع ارز داریم یکی ارز مبادله ای است و دیگری ارز آزاد است .و اما تعریف هر یک از این دو نوع به این صورت است ازر مبادله ای ارزی است که توسط دولت در یک مرکز خاص به نام مرکز مبادلات ارائه می شود در مقابل ارز آزاد با توجه به شرایط بازار و با قیمت آزاد تعیین می شود .

ارز آزاد را صرافان و دلالان در بازار عرضه می شود و نکته ی مهمی که بایستی به آن توجه کرد این است که ترخیص کالا با ارز مبادله ای برای وارد کردن تمام کالاها اختصاص نمی یابد .و در مجموع می توان گفت که ارز مبادله ای به 10 کالای خاص اختصاص میابد .که آخرین گرده به آن ارز مبادله ای تعلق نمیابد کالاهای لوکس است .

اگر به دنبال تهیه کردن ارز آزاد هستید بدون دردسر و بدون محدودیت می توانید به آن دسترسی پیدا کنید اما ارز مبادله ای چنین نیست و نیاز به صرف زمان و هزینه بیشتری دارد و با این وجود نیز دست یابی همه به آن کاری دشوار است .

برای وارد کردن کالا ها با ارز آزاد می توان هر کالایی را وارد کرد اما با ارزمبادله ای نه !

از دلایلی که باعث به وجود آمدن ارز مبادله ای شد افزایش ارزش ارز است که برای حل این مشکل دولت ارز مبادله ای را با قیمت کمتر و به صورت محدود در اختیار قرار می دهد .

بانک مرکزی نحوه محاسبه ارز مبادله ای را چنین بیان می کند ابتدا ارزهایی که در صرافی های معتبر معامله می شوند را در نظر گرفته و با با در نظر گرفتن سبدی از این ارزها نرخ ارز مبادله ای را بر اساس نرخ اولیه ای که بدست آمده کسر کارمزد دو درصدی از این نرخ .

با شرکت سلطان تجارت بازرگانی تماس بگیرید و امور ترخیص کالا های خود را با اطمینان خاطر به ترخیص کار گمرک زبده آن بسپارید .

ترخیص کالا از گمرکات

تعریف یک سری مورد از اصطلاحات به کار رفته در ترخیص کالا از گمرکات :

ترخیص کالا از گمرکات

اظهار کالا : بیانه ای است که مبتنی بر قانون ها ذی‌ربط در آن منش گمرکی متبوع بوسیله اظهار کننده کالا معلوم میشود .

اظهار کننده : مالک کالا یا این که وکیل او که مبنی بر قوانین کالا را به گمرک ذی‌ربط اظهار می نماید . امروزه اظهار کالا در گمرکات بیشتر به طور الکترونیکی انجام میگردد .

حقوق و دستمزد محل ورود : دستمزد محل ورود برابر چهار درصد قیمت گمرکی کالا به طولانی تر سود بازرگانی و مخارج گمرکی دیگر که گمرک مسئول وصول آن است و مشتمل بر سرویس ها نمی‌شود . سود بازرگانی به وسیله هیآت وزیران تعین میگردد .

مخارج انجام سرویس ها : پول هایی که در قبال انجام خدماتی از قبیل هزینه اشعه ایکس ( ایکس ری ) , مهر و موم ; انبارداری , بدرقه , توزین کالا و سرویس ها ویژه دیگر اخذ می گردد وشرایط , مقررات و مصادیق آن متناسب با سرویس ها انجام یافته میباشد .

انجام ترخیص کالا از گمرکات به صورت تخصصی و ماهر به وسیله ترخیص کار گمرک شرکت سلطان تجارت بازرگان انجام می شود .

برای ترخیص کالا از گمرک نیاز است که حتما فروشنده ورقه ها خرید و حمل را به خریدار به وسیله بانک یا این که صرافی یا این که به هر صورت دیگری به دست  خریدار برساند .

بعداز این که سندها از فروشنده تحویل دریافت شد می توان اموری نظیر به چنگ آوردن ضمانت طومار بانکی , ثبت پیشنهاد , به دست آوردن مجوز از گمرک و بقیه مراحلی که نیاز بدین اوراق برای ترخیص کالا هست را انجام بخشید . فرآیندی که باید توسط ترخیص کار طی شود به شرح زیر است

 

فرایند ترخیص کالا از گمرکات :

1 - تنظیم اظهارنامه اطلاعاتی از جمله جنس کالا کمیت , آرم تجاری , فنی , نوع , بها و وزن کالا می باشد

 

2 - تحویل و اظهار ورقه ها از قبیل فاکتور , پکینگ لیست , مانیفست , بارنامه و گواهی بهداشت

 

3 - تطبیق اوراق و تعیین ارزیاب

 

4 - ارزیابی و کنترل کالا با ورقه ها و صادر شدن صورتحساب

 

5 - پرداخت وجه صورت حساب به حساب اداره ناحیه آزاد کیش و دریافت رسید

 

6 - صادر شدن پروانه ترخیص کالا

 

7 - کنترل نهایی درب خروج و به دست آوردن مجوز بارگیری کالا و صادر شدن بیجک خروج کالا از گمرک