soodibaspar

soodibaspar

soodibaspar

soodibaspar

تور بالی

جزیره بالی

تور بالی : بالی از جزایر کشور اندونزی است و از مراکز مهم گردشگری به شمار میرود. بسیاری معتقدند بالی جزیره خدایان اندونزی است. جزیره کوچکی در بزرگترین مجمع الجزیره جهان و بزرگترین کشور مسلمان دنیا ، اندونزی .

جزیره بالی  یکی از مهمترین جاذبه های اندونزی محسوب می شود . این جزیره دو اقیانوس آرام و هند را به هم پیوند داده است و به دلیل این موقعیت جذاب جغرافیایی از آب و هوای بسیار متفاوتی برخوردار است.

مانند دیگر جزایر کشور اندونزی ، جزیره بالی هم دنیای خودش را دارد.و به واسطه این ویژگی ها از مقاصد محبوب گردشگری جهان به شمار میرود. با ما همراه باشید تا جاذبه های دیدنی بالی را به شما معرفی نماییم .

موقعیت جغرافیایی بالی را در نقشه زیر می توانید مشاهده نمایید .

بالی از محبوب ترین جزایر اندونزی در میان گردشگران است . بالی به قدری مشهور است که گاهی اوقات افراد فکر می کنند بالی پایتخت جایی است .  این جزیره یک فرهنگ باستانی غنی دارد و مردم آن بسیار خون گرم و مهمان نواز هستند.

جمعیت بالی بیش از 3 میلیون نفر است که اکثر مردم آن اندونزیایی هستند .در سالهای اخیر و با پیشرفت صنعت توریست بسیاری از مردم استرالیا و اروپا به این جزیره زیبا مهاجرت کرده اند و در آن زندگی میکنند.

جزیره بالی چه ویژگی هایی دارد ؟

مساحت جزیره بالی حدود 5620 کیلومترمربع است . بالی جزایر آتش فشانی فعال دارد و به این دلیل خاک آن برای کشاورزی بسیار مناسب و حاصلخیز است.مهمترین آتش فشان این منطقه در کوه گودان قراردارد که “مادر کوهها” نامیده میشود.این آتش فشان فعال است و ارتفاع آن بیش از 3000 متر است.

جزیره بالی پستی و بلندی زیادی دارد که پست ترین آنها (KOTA) و بلندترین آن (UBUD) است. چه در شمال و چه جنوب جزیره بالی مناطق حاصلخیز زیادی دارد که برای کشت برنج بسیار مطلوب است.بالی به مزارع برنج پلکانی خود معروف است و جهانگردان زیادی را جذب میکند.

جزیره بالی ویژگی هایی دارد که این منطقه را از سایر نقاط جهان متمایز کرده است.بالی از زیباترین و مشهورترین جزایر اندونزی است که بین جاوه و لومبوک در شرق این منطقه قرار دارد .

فاصله بالی تا جاکارتا با هواپیما 2 ساعت است و از تهران با احتساب توقف در دوحه و کوالالامپور و سنگاپور حدود 15 ساعت است.

جاذبه های بالی

ساختمان معابد و کاخ های عجیب و غریب در کنار جلوه های طبیعی این جزیره را بسیار دیدنی کرده است.

برای صرف غذا در بالی انتخاب های زیادی وجود دارد و تنوع غذایی زیادی برای مسافران فراهم شده .

شبهای روشن و زنده بالی و مناظر غروب در این جزیره تماشاچیان زیادی را به خود جذب میکند.

آتشفشان ها و جنگل ها از دیدنی های جذاب این جزیره هستند.اکثر این کوههای آتش فشانی از ساحل دور نیستند.

استراحتگاههای ساحلی شگفت انگیز و لوکس در هریک ار مناطق بالی وجود دارند.این اقامتگاهها از جمله  کوتا، سمیینیک و جیمباران هستند که اغلب در کنار ساحل واقع شده اند.

بسیاری از نقاط گردشگری بالی در کنار ساحل شرقی و دریاچه های آرام آن قرار دارند.از جمله بهترنی این سواحل سانور،ناسا دوو و ساحل دور افتاده کاندیدوزا هستند.

جزیره بالی اما بیش از همه بابت سنت ها و رسوم این جزیره و برگزاری جشن ها و فستیوال های گوناگون مشهور است.

اگر به سواحل شمالی بالی سفرکنید نقاطی را برای شنا کردن وغواصی میابید که بسیارآرام و دنج است.

خانه های این جزیره بسیار رنگارنگ و بی نظیر است.مرکز جزیره نیز جذابیت های خاص خودش را دارد.

گزدش و کاوش در منطقه باستانی بالی ، دره ها و رودخانه ها بسیار لذت بخش و هیجان انگیز هستند.

علاوه بر اینکه این جزیره دارای سواحل بسیار زیبا برای تفریحات آبی است ، با این حال یک پارک آبی با تمام امکانات در این جزیره برای توریست ها مهیا می باشد.

تور مشهد

به مشهد مقدس خوش آمدید

تور مشهد : مشهد مقدس به عنوان یکی از مقاصد مذهبی در کشور ایران به شمار می آید که در تمامی ماه های سال زائران این شهر را برای مسافرت خود انتخاب می کنند و به زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) می روند.

اما مشهد برای چه معروف شده است ؟ چرا از سراسر جهان برای گردش به این شهر می آیند ؟ شهر مشهد مرکز استان خراسان رضوی می باشد که در فاصله ی 892 متری از شهر تهران قرار گرفته است.

افراد به دلایل مختلفی به این شهر مسافرت می کنند که از جمله آنها می توان به  تجارت ، تحصیل در دانشگاه فردوسی ، بازدید از جاذبه های مشهد و مهمتر از همه زیارت قبر امام رضا (ع)  . تور مشهد در بین اقوام و خانواده های ایرانی از نمونه تورهای محبوب  پر طرفدار محسوب می شود.

سایت فیکس تراولز امکان مسافرت از طریق بهترین و ارزان ترین تور مشهد را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. تور آنلاین مشهد  را می توانید از فیکس تراولز تهیه کنید . جدیدترین قیمت تور مشهد را می توانید در سایت فیکس تراولز مشاهده نمایید.

موقعیت جغرافیایی شهر مقدس مشهد در نقشه زیر مشخص شده است .

تور مشهد

شهر مشهد دارای 350 کیلومتر مربع مساحت می باشد و دومین شهر پهناور در ایران و همچنین پر جمعیت ترین شهر پس از تهران به شمار می آید.

دسترسی به مشهد از شهر های مختلف به طرق مختلفی انجام میشود . راه آهن مشهد هر روز میزبان قطارهایی از تهران  و شهرهای دیگر ایران است . خطوط هوایی مشهد روزانه پروازهای زیادی به اقصی نقاط ایران و جهان دارد. برای مثال یکی از تورهایی که از خارج به مقصد مشهد می باشد تور لندن به مشهد است .

معماری بسیار زیبا و خاص داخل حرم مطهر امام رضا زیبایی های این شهر را دو چندان می کند.

معرفی بهترین هتل های مشهد

هتل ها و اماکن اقامتی نقش بسزایی در جذب توریست دارند . شهر مشهد علاوه بر جاذبه ها و مکان های سیاحتی زیارتی که دارد ، دارای تعداد زیادی هتل برای اقامت مسافران است . برخی را در زیر بان میبریم .

هتل سینور مشهد : این هتل به اکثر جاذبه های مشهد مانند پارک کوهسنگی، آرامگاه معروف نادر شاه افشار و مقبره مقدس امام رضا و … دسترسی دارد .

هتل سینور

هتل سینور

هتل پردیسان مشهد : یکی از هتل های 5 ستاره مشهد با مساحتی بیش از 33هزاز مترمربع و 162 اتاق می باشد . از دیگر امکانات هتل می توان به سالن‌های کنفرانس، رستوران‌های مختلف، فروشگاه‌های مختلف و سوغات فروشی ها اشاره نمود .

هتل هما مشهد : هتل 5ستاره هما در مشهد یکی از قدیمی‌ترین شعبه‌ ها از گروه هتل‌های هما است. این زنجیره از هتل‌ها در ایران دارای چهار شعبه دیگر در مشهد ، تهران، شیراز و بندرعباس می‌باشد.

هتل کیانا مشهد : این هتل چهار ستاره به دلیل نزدیکی به حرم بسیار مورد توجه زائران است . همچنین امکانات مناسبی را با قیمت مناسب به گردشگران ارائه می دهد .

هتل نگین پاسارگاد مشهد : یک هتل چهار ستاره با 11 طبقه و 104 اتاق می باشد که مسافت آن با حرم امام رضا را می توان قدم زد. برای اطالاع ار امکتنات این هتل لوکس به لیک مذکور مراجعه نمایید .

هتل نگین پارسیان

هتل نگین پارسیان

هتل جواد مشهد : این هتل 4 ستاره در بولوار امام رضا مشهد قرار دارد. امکانات این هتل فراتر از یک هتل چهار ستاره بوده و فاصله آن تا حرم حدود 20 دقیقه می باشد.

هتل مدینه الرضا مشهد : می توان گفت نزدیکترین هتل به مرقد امام رضا ، هتل 5 ستاره مدینه الرضا می باشد . این هتل دارای 400 اتاق با معماری بسیار زیبا می باشد .

هتل درویش مشهد : برخلاف اسمش یکی از مجلل ترین هتل های ایران محسوب می شود . این هتل 5 ستاره  دارای 22 طبقه و 223 اتاق می باشد .

هتل درویش

هتل درویش

هتل بشری مشهد : هتل 4 ستاره بشری دارای 300 اتاق لوکس بوده و نزدیکترین هتل به قبر نادرشاه افشار است . البته به بقیه جاذبه های مشهد هم دسترسی کافی دارد .

این هتل علاوه بر رزرو آنلاین و دیگر امکانات حیاتی ، دارای سرویس حمل و نقل رایگان به فرودگاه مشهد نیز می باشد .

هتل الماس مشهد : از هتل های معروف مشهد می باشد که در فاصله ۱۵ دقیقه‌ای از مسجد گوهرشاد قرار دارد. در ضمن ۳ کیلومتری با مرکز شهر مشهد و 15 دقیقه با فرودگاه  فاصله دارد.

هتل پارس مشهد : این هتل 5 ستاره د جنوب مشهد و در بولوار وکیل آباد قرار دارد . این هتل از زیارتگاه امام رضا بسیار دور و به نمایشگاه تجاری بین المللی بسیار نزدیک است. بیشتر مشتریان این هتل را  تجار تشکیل می دهند .

هتل بین المللی قصر طلایی مشهد : این هتل با 20 طبقه از بزرگترین هتل های کشور و اولین هتل 5 ستاره و مشهد می باشد . امکانات این هتل را می توانید با مراجعه لینک مذکور مشاهده نمایید .

هتل قصر طلایی

هتل قصر طلایی

جاذبه های گردشگری مشهد

تور مشهد چگونه است؟ چه جاذبه هایی در مشهد وجود دارد؟

شهر مشهد علاوه بر اینکه دارای جنبه ی مذهبی می باشد دارای جاذبه های گردشگری فراوانی برای تفریح و گردشگری می باشد. به همین دلیل بیشتر افراد در تور چند منظوره مشهد شرکت می کنند.

اکنون به توصیف چند نمونه از معروف ترین جاذبه های گردشگری شهر مشهد می پردازیم:

  • پارک جنگلی وکیل آباد

پارک جنگلی وکیل آباد یک محیط بسیار خوش آب و هوا دارای رودخانه ی آرام و مملو از آب خنک و گوارا می باشد. منظره ی سرسبز این پارک و درختان بزرگ چنار نهایت آرامش را برای شما و خانواده تان به امغان خواهد آورد. باغ وحش وکیل آباد نیز در این مجموعه قرار دارد .

اگر با دوستان و یا خانواده ی خود به مشهد مسافرت کرده اید حتما برای صرف ناها و یا خوردن عصرانه و پیک نیک به این پارک بروید.

 طرقبه یکی از مناطق ییلاقی شهر مشهد می باشد.این منطقه ی ییلاقی با محبوبیت بسیار بالا 18 کیلومتر از مشهد فاصله دارد.

ای منطقه دارای آب و هوای بسیار مطلوب و مناسب برای اقامت و همچنین رستوران های بزرگ دارای منو ی انواع غذاهای سنتی می باشد.در زمستان هوای طرقبه بسیار سرد می شود. بهترین زمان برای رفتن به طرقبه فصل پاییز می باشد.

شاندیز مشهد

شاندیز مشهد

این موزه از مهمترین موزه های حرم رضوی است که در صحن کوثر قرار دارد . ساختمان این موزه چهار طبقه دارد که شامل موزه تاریخ حرم رضوی و گنجینه هایی چون اسکناس و سکه ، تمبر و اقلام پستی،آبزیان و … می باشد.

شما می توانی در این مزه انواع ادوات مربوط به دوره ی جنگی زمان نادر شاه را مشاهده نمایید.آرامگاه محمد تقی خان پسیان نیز در این موزه قرار دارد.

خواجه ربیع یکی از افراد مشهور مشهد می باشد. این مقبره زیبا، دارای یک گنبد آبی است .

  • مسجد گوهرشاد مشهد

مسجد گوهرشاد مشهد و مقبره توسط  همسر شاهرخ از سلسله تیموریان در سال 1418 میلادی ساخته شد. معمار ساختمان قوام الدین شیرازی است که مسئولیت بسیاری از ساختمان های بزرگ شاهرخ را با نیروی انسانی معماری و تزئینی از شیراز و اصفهان تامین می کند.

مسجد طی دوره های صفویه و قاجار برخی از بازسازی ها انجام شده است.

بیش از 700 نوع پرنده وهمچنین ، پرندگان کمیاب ایرانی و  افریقایی در این مجموعه وجود دارد که  دیدن آنها هر شخصی را شگفت زده میکند.

این باغ زیبا بسیار مورد استقبال مردم و زائران امام رضا قرار گرفته است که یکی از دلایل  آن فضا سازی خاص این باغ است .

  • پیست اسکی شیرباد مشهد

پیست اسکی شیرباد در ۶۵ کیلومتری مشهد در کوه‌های Binaloud قرار دارد. این پیست اسکی تنها پیست اسکی شرق کشور می باشد . امکانات رفاهی خوبی در این مجموعه برای مسافران تعبیه شده است .

این پارک آبی به طوری طراحی و ساخته شده است که تمامی افراد با هر سن و سلیقه ایی ساعاتی خوش را تجربه کنند. تمامی امکانات رفاهی برای گردشگران در این مجموعه آبی  وجود دارد .

آرامگاه میرزا ابراهیم و دیگری آرامگاه پیرپالاندوز است. آرامگاه میرزا ابراهیم در خیابان کوه سنگى در غرب شهر مشهد قرار دارد .نام این عارف محمد عارف عباسی ایت که به پیر پالان دوز معروف است.

یکی از مهمترین نشانه های یک شهر توریستی وجود مراکز خرید بزرگ می باشد. مشهد نیز دارای مراکز خرید معروفی است که در ادامه برخی از آنها را نام می بریم .

  • بازار رضا
  • مرکز خرید پروما
  • مرکز خرید زیست خاور
  • مرکز خرید الماس شرق
  • مجموعه کوهسنگی

مجموعه کوهسنگی از تفرجگاههای قدیمی مشهد است که به دلیل قرار گرفتن بین دو کوه سنگی به این نام خوانده میشود.

کوه سنگی به ویژه در تابستان بسیار مورد بازدید و استفاده مسافران قرار میگیرد. به این لحاظ این مکان بعد از حرم امام رضا و آرامگاه فردوسی در جایگاه سوم گردشگری شهر مشهد قرار دارد.

کوهسنگی

کوهسنگی

آرامگاه فردوسی در شمال مشهد و در توس واقع شده است.این آرامگاه در یک باغ بسیار با صفا قرار گرفته است و منطقه ی آن بسیار توریستی است.

هر سال تعداد زیادی از عاشقان فردوسی به مزار آن می آیند.

اگر اهل هیجان و آدرنالین هستید حتما به کارتینگ های مشهد سر بزنید .

  • پیست کارتینگ ارشاد مشهد
  • پیست کارتینگ جام جم مشهد
  • پیست کارتینگ آزادی مشهد

موزه نان مشهد

موزه نان مشهد درسال 1390 و برای نخستین بار در خاورمیانه تاسیس شد. بازدید کنندگان میتوانند در موزه نان مراحل تهیه نان را مشاهده کنند.از دستاس و آسیاب کردن با آسیاب بادی تا تهیه آرد و پخت نان به نمایش درآمده است.

شیوه پخت انواع نان از نان سنگک تا نان تنوری ساج برای مردم نمایش داده شده است.پخت نان در تنور سنگی و تنور سفالی نیز در این موزه موجود است.

تور گرجستان

گرجستان چگونه کشوری است؟

تور گرجستان : گرجستان یک کشور در منطقه قفقاز اوراسیا است.

از شرق به دریای خزر و از غرب به دریای سیاه، از شمال به روسیه، از جنوب توسط ترکیه و ارمنستان و از جنوب شرقی به آذربایجان محدود است.

مساحت جورجیا 69،700 کیلومتر مربع (26،911 مایل مربع) را پوشش می دهد و جمعیت آن در سال 2017 حدود 3.718 میلیون نفر بوده است. تفلیس بزرگترین شهر و پایتخت گرجستان محسوب می شود . این کشور دارای تاریخ پرفراز و نشیبی بوده و شعار ملی آنها ( نیرو در همبستگی است )به نوعی در پرچم گرجستان به تصویر کشیده شده است . دولت مستقل گرجستان  جمهوری  است و حکومت از طریق نماینده دموکراسی انتخاب می شود. زبان رسمی این کشور زبان گرجی است .

جورجیا، سرزمین سنگ و قلعه های قرون وسطی ، دژهای دیدنی ، صومعه ها، تپه های سبز، کوه های باشکوه، غارهای عمیق و سواحل سنگی است. همه اینها مواردی هستند که تور کشور گرجستان را بین مردم جهان محبوب کرده است .
مناطق جذاب گرجستان به قدر ی زیاد ایست که دوستداران فرهنگ و تاریخ  در آن احساس می کنند که در گذشته راه می روند. عده زیادی از مردم ایران هرساله در تور نوروزی گرجستان و دیگر تورها شرکت می کنند . اگر در قصد سفر در تعطیلات نوروز یا تعطیلات دیگر ماه های سال را دارید گشور گرجستان را مدنظر داشته باشید . قطعا خاطرات سفر به گرجستان تا ابد در ذهنتان باقی خواهد ماند .
هر مسافری به مهمان نوازی باور نکردنی مردم گرجستان را تصدیق  می کند. تور زمینی گرجستان بین کشورهای همسایه گرجستان و همچنین ایران طرفداران زیادی دارد . یکی از دلایل ان ارزانتر بودن نسبت به تورهای هوایی گرجستان است .
البته برای برخی از شهرهای ایران بهتر است به صورت هوایی و با پرواز به این کشور سفر کنند زیرا مسافت زمینی بسیار طولانی خواهد بود .

سایت فیکس تراولز تضمین بهترین قیمت تور گرجستان را به شما عزیزان می دهد.با ما همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی گرجستان را می توانید در نقشه زیر مشاهده نمایید .

جورجیا ، کشوری ایالتی و بسیار باشکوه است و با  شهرهای قرون وسطایی ، غذای خوب، شراب فوق العاده، یکی از قدیمی ترین زبان ها در جهان ، به عنوان یک کشور توریستی محسوب می شود .  گردشگران با سلیقه های مختلف فصول مختلفی را برای سفر به گرجستان انتخاب می کنند .در مورد انتخاب زمان مناسب برای شرکت در تورهای گرجستان به تفصیل در مقاله ” بهترین زمان سفر به گرجستان ” صحبت شده است .

جورجیا یکی از زیباترین کشورهای جهان است و یک بوم شگفت انگیز برای واکر، اسب سواری، دوچرخه سواران، اسکی بازان، تیرهای چوبی و کوهنوردی است. انواع رشته های ورزش اسکی در این کشور انجام می شود در تعطیلات زمستانه خود حتما در تور اسکی گرجستان شرکت کنید .

گرجستان از دره های سبز آن با تاکستانهای قدیمی به کلیساهای قدیمی و برج های تماشایی در مناظر کوهستانی فوق العاده گسترش یافته است.

جورجیا ادعا می کند که محل تولد شراب است. گرجستان جایی است که چندصد سال قبل از میلاد هم در آن انگور پرورش داده می شد . تولید شراب در این کشور قدمت طولانی دارد ، رای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم مقاله تور شراب گرجستان را مطالعه نمایید .

یک تاریخ عمیقا پیچیده، گرجستان را به یک میراث شگفت انگیز از معماری و هنر، کلیساهای باستانی به بومهای بی نظیر تبدیل کرده است .

تفلیس، هنوز هم از تقاطع قدیمی اورآسیایی برخوردار است.

گرجستان گرجستان

مهم ترین شهرهای گرجستان کدامند؟

چرا تور مسافرتی گرجستان ؟

  • طبیعت غیرقابل وصف گرجستان
  • مهمان نوازی مردم گرجستان
  • بازارهای محلی کوچک
  • پایتخت منحصربه فرد گرجستان (تفلیس)
  • خیابان های کوچک تفلیس
  • آبجو خوب و ارزان است
  • شما باید Kazbegi را ببینید
  • باتومی و سواحل دریای سیاه خیره کننده

طبیعت گرجستان طبیعت گرجستان

سوغات گرجستان چیست؟

اگر سوغات خوراکی تفلیس را میخواهید، خجوری یک فروشگاه کوچک است که طیف وسیعی از محصولات غذایی محلی را دارد.

همه چیز طبیعی و محلی است.

ادویه جات، ترشی جات، شراب محلی و چا چا، churchkhela، مربا، عسل، کمپوت، میوه های نگهدارنده، پنیر و چای همه محلی هستند.

8 سوغاتی منحصر به فرد گرجستان:

  • جواهرات مینا
  • ظروف سرامیک
  • جوراب Khinkali
  • سفره آبی سنتی
  • وسایل باستان شناسی کپی شده
  • سفره مدرن
  • لباس های سنتی با الهام از طرح های مدرن
  • وسایل منزل

سوغات گرجستان سوغات گرجستان

اقتصاد گرجستان چگونه است؟

براب بسیار از تجار این سوال مطرح می شود که آیا اقتصاد گرجستان برای سرمایه گذاری مناسب است؟  در این باره باید گفت : در حال ظهور اقتصاد گرجستان یک بازار آزاد است.

تولیدات داخلی آن به شدت پس از فروپاشی شوروی سقوط کرد. اما در اواسط سال 2000، این شرایط بهبود یافت و به دلیل اصلاحات  اقتصادی و دموکراتیک که توسط انقلاب صلح آمیز رز برگزار شد، تولیدات آن به عددی دو رقمی افزایش یافت.

کشور گرجستان در سال 2003 از یک کشور تقریبا شکست خورده به یک اقتصاد نسبتا کارآمد در سال 2014 تبدیل شد. امروزه واحد پول گرجستان دارای ارزش بالایی است و روند آن روبه رشد می باشد .

در سال 2007، بانک جهانی گرجستان شماره یک اصلاح طلبان اقتصادی، معرفی کرد و در رتبه بالا شاخص کسب و کار قرار داد.

از سال 2014، گرجستان بخشی از منطقه تجارت آزاد اتحادیه اروپا است.

اتحادیه اروپا همچنان بزرگترین شریک تجاری این کشور است که بیش از یک چهارم کل گردش مالی تجارت گرجستان را تشکیل می دهد.

آشنایی با باکو و تفلیس

باکو و تفلیس دو شهر مهم از دو کشور توریستی می باشند . از نظر فرهنگی مشابهت هایی دارند ولی جاذبه های گردشگری هرکدام منحصر به فرد بوده و نمیتوان بین آن ها یکی را برگزید .

باکو و تفلیس

باکو و تفلیس

تور کیش

به جزیره زیبای کیش خوش آمدید

تور کیش : جزیره ی زیبای کیش یک جزیره بیضی شکل و بسیار زیبا  که از نظر موقعیت مکانی در فاصله ی 18 کیلومتری از بندر گرزه واقع در خلیج فارس قرار دارد. جزیره کیش ایران دارای مساحت 91 کیلومتر مربع می باشد. هر ساله افراد زیادی از ایران و کشورهای دیگر به جزیره کیش سفر می کنند .

برای مردم ایران تور کیش ارزان است به همین دلیل بسیاری از افراد به جای رفتن به کشورهای دیگر به کیش مسافرت می کنند . در ادامه همراه ما باشید تا بهترین جاذبه های دیدنی جزیره کیش را به شما معرفی نماییم .

به خاطر منطقه آزاد بودن آن، این جزیره با مراکز خرید متعدد، جاذبه‌های گردشگری و هتل‌های تفریحی و … به عنوان بهشت تجارت،  در نظر گرفته می‌شود. از این رو افراد زیادی کیش در صدد انتخاب کیش برای زندگی می باشند . با این حال زندگی دائم در کیش دارای مزایا و معایبی می باشد که خیلی ها تورهای مسافرتی کیش را به زندگی دائم در آن ترجیح می دهند .

نکته ی جالبی که در مورد جزیره ی کیش وجود دارد این است که این جزیره جزء 4 منطقه ی دنیا است که در آن مقدار اکسیژن خالصی که وجود دارد به نسبت سایر مناطق بسیار بیشتر می باشد. پیشنهاد میکنم اگر میخواهید سفرتان یک سفر خاطره انگیز شود و هرگز از یادتان نرود حتما از جزیره کیش به قشم نیز سفر کنید و چند روزی را در جزیره  اسرار آمیز قشم بگذرانید.

تور کیش نیز یکی از محبوب ترین تورهای تفریحی در میان مردم ایران است. نازلترین قیمت تور کیش را می توانید در سایت فیکس تراولز  بیابید.

تور کیش

درصد بالای اکسیژن خالص در این جزیره موجب می شود تا شما بعد از خرید و گشت و گذار در شهر احساس خستگی کمی داشته باشید.

تمامی گردشگران و مسافرانی که برای بار اول به این جزیر مسافرت می کنند به زندگی کردن به طور دائم در این شهر علاقمند می شوند و مهمترین دلیل این موضوع این است که در این شهر سکوت و آرامش خاصی حکمفرما می باشد.

مقدار پول و هزینه های سفر به کیش یا زندگی در آن از دید افرادی که از جاهای دیگر وارد این جزیره شدند شاید گران به نطر برسد ولی افرادی که در آن زندگی میکنند بین درآمد و هزینه ها تعادل دارند .

امنیتی که در این شهر وجود دارد زبان زد تمامی توریست ها و گردشگران ایرانی و خارجی می باشد. برای رفتن به کیش راههای مختلفی وجود دارد . راه زمینی کیش ، مسافرت به کیش با قطار و البته بهترین راه با هواپیما  می باشد. مسافران شیراز به کیش اکثرا با ماشین شخصی تا بندر عباس می آیند و سپس با لنج به جزیره کیش وارد میشوند .

جاذبه های گردشگری کیش

جزیره کیش دارای جاذبه های گردشگری فراوانی می باشد.اگر تور کیش را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب کرده اید بدانید که هرگز در این جزیره حوصله ی شما سر نخوهد رافت.

شما می توانید روزهای خود را به بازدید از جاذبه های گردشگری کیش و شب های خود را به صرف شام در بهترین رستوران های این جزیره با موسیقی زنده و نمایش کمدی بپردازید. در ادامه برخی از این جاذبه ها را بیان می کنیم .

این شهر قدیمی در ساحل شمالی جزیره واقع شده‌است. مساحت آن حدود ۳ کیلومتر مربع است. شواهد حاکی از آن است که شهر حریره در اواخر دوره ساسانیان و  اوایل دوران اسلامی ساخته شده‌ است. بازدید از این مکان برای تارخ دوستان شگفت آور خواهد بود .

حریره کیش

حریره کیش

جزیره کیش چندین روستا دارد که هنوز هم افرادی در این روستاها زندگی میکنند. این روستای قدیمی جز آثار تاریخی این جزیره می باشند.

علاوه بر مردمانی که در این روستاها زندگی میکنند، در قسمت هایی از جزیره کیش خانه هایی وجود دارد که برای بومیان این جزیره است . برای اطلاعات بیشتر مقاله خانه بومیان کیش را مطالعه نمایید .

این کشتی در سال 1345 در نزدیکی روستای باغو کیش به گل نشست و امروزه تبدیل به یک پارک و منطقه گردشگری ساحلی شده است. هنگام غروب و یک مکان زیبا برای قرارهای عاشقانه است .

شنا کردن در دریا یکی از تفریحاتی است که زن و مرد نمیشناسد. بانوان محترم میتوانند در این پلاژ با نهایت آرامش و امنیت به شنا و بقیه ورزش های آبی بپردازند . منطقه‌ای با وسعت ۲۰۰۰ متر مربع در شمال این جزیره برای ساخت پلاژ درنظر گرفته شده است.

یکی از معروف ترین این نقاط گردشگری کیش اسکله های آن می باشد . اسکله بزرگ تفریحی کیش در بین بقیه اسکله ها از طرفداران بیشتری برخوردار است .

در این مکان هم میتوان از امواج دریا و هم طلوع و غروب خورشید لذت برد . در ضمن یک مکان مناسب برای یک پیاده روی عصرانه می باشد.

اسکله کیش

اسکله کیش

پارک دلفین تنها پارک دلفین در ایران است. این پارک با مساحت 100 هکتار در جنوب شرقی جزیره کیش واقع شده است.  این مجموعه شامل پارک دلفین­ها، باغ پرندگان، سالن آمفی تئاتر، فضای سبز با انواع گونه ­های گیاهی، آکواریوم و سفره خانه سنتی می­باشد.

پارک آبی اوشن کیش بزرگترین پارک آبی کشور است . این پارک آبی روباز مساحتی بیش از 5 هکتار دارد و تمامی امکانات یک مجموعه آبی را در خود جای داده است .

یکی از جاذبه های منحصر به فرد جزیره کیش ، کاریز است . گفته می‌شود تشکیلاتی این چنینی در کیش حدود ۲۵۰۰ سال پیش توسط ساکنان شهر حریره ساخته شده‌است. این سازه برای جمع‌آوری، تصفیه و ذخیره آب برای ساکنان جزیره ساخته شده‌است.

کاریز

کاریز

  • درخت سبز کیش

    مجموعه درخت سبز در اطراف یکی از قدیمی‌ترین درختان لور ساخته شده‌است. نرده‌های چوبی و پیاده‌رو در فضای سبز شما را به این درخت قدیمی زیبا می‌برند.

  • گذر هنرمندان کیش 

ساخت این مجموعه به منظور معرفی فرهنگ هنری کشورمان به نسل جوان  و در کنار آن آشنایی و شناخت گردشگران خارجی با تمدن و تاریخ و مشاهیر هنرمند و ادبی ایران است.

جزیره هندورابی به اندازه قشم، کیش، هنگام و هرمز معروف نیست اما به زیبایی آن‌ها زیباست. این یکی از جاذبه‌های توریستی در جنوب ایران است که تقریبا هیچ‌کس در آنجا زندگی نمی‌کند. در این جزیره علاوه بر شنا و تفریحات آبی می توانید از موجوداتی همچون  لاک پشت دریایی کیش بازدید نمایید .

جزیره هندورابی

جزیره هندورابی

این پارک بزرگترین پارک جزیره بوده و گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند . مواردی مانند دریاچه مصنوعی با ۲۰ تا ۳۰ قایق، زمین‌های بازی کودکان، فواره و طبیعت سبز شگفت انگیز است . پیشنهاد می کنم علاوه بر پارک شهر از پارک ساحلی مرجان هم دیدن فرمایید .

پارک میرمهنا کیش دارای دو بخش بزرگ میباشد :

بخش اول این پارک از مسجد خاتم کیش تا اسکله ماهیگیری میرمهنا می باشد.  و بخش دوم این پارک از اسکله ماهیگیری تا میدان جاسک کیش است .

آوای خلیج فارس کیش

این مجموعه بزرگترین مجموعه فرهنگی و هنری جزیره کیش و البته ایران است. هر گونه خدمات و امکاناتی را که فکر می کنید در این مجموعه بکار رفته است. برای اطلاع از امکانات و خدمات این مکان به مقاله آوای خلیج فارس کیش مراجعه نمایید .

آوای خلیج فارس

آوای خلیج فارس

در این پارک امکان تماشای گوزن زیبا و اصیل ایرانی را در فضایی ۲ هکتاری خواهید داشت . شیر، گوزن، روباه، شغال، میمون، گوزن و انواع پرندگان در پارک آهوان در کیش نگهداری می‌شوند.

تور آذربایجان

تور آذربایجان Tour of Azerbaijan

تور آذربایجان : آذربایجان یکی از مقاصد مهم گردشگری برای ایرانیان است که هر ساله هموطنان زیادی به آن سفر می کنند .کشور آذربایجان  یکی از همسایگان ایران محسوب می شود که در صنعت گردشگری پیشرفت چشمگیری داشته است . جاذبه های آذربایجان به قدری در دنیا معروف شده اند که توریست های زیادی از سراسر دنیا به این کشور سرازیر می شوند . اگر شما هم قصد دارید در تور ارزان آذربایجان شرکت نمایید بهتر است راهنمای سفر به آذربایجان را مطالعه نمایید .

لازم به ذکر است که مسافران برخی از کشورهای همسایه آذربایجان نظیر ایران می توانند ، سفر به آذربایجان با خودروی شخصی را تجربه نمایند .

تعداد زیادی از مردم ایران هر ساله به صورت شخصی یا با تور آذربایجان به این کشور مسافرت کرده و از جاذبه های گردشگری آن بازدید میکنند .

اما چرا تور آذربایجان؟ چرا ایرانی ها به مسافرت به آذربایجان و باکو علاقه زیادی دارند ؟ فرهنگ و آداب و رسوم مردم آذربایجان بسیار به مردم ایران نزدیک است . علاوه بر این به نزدیکی و هم مرز بودن هم تاثیر بسزای در این امر دارد، حتی ایرانیان معتقدند که کشور آذربایجان برای زندگی مناسب است .

سایت فیکس تراولز تضمین بهترین قیمت تور آذربایجان را به شما عزیزان می دهد. همچنین برای اطلاع از قیمت تور باکو و خرید تور روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

نقشه آذربایجان در تصویر زیر را مشاهده می کنید

اکثر سفرها به آذربایجان، به شهر مهم و پر جاذبه آن یعنی باکو است که مقصد بسیاری از گردشگران می باشد.اگر چه هر یک از شهرهای آذربایجان زیبای های خاص خود را دارند ولی اکثر جاذبه ها و تفریحات آذربایجان در شهر رویایی باکو قرار دارد .

فاصله شهر باکو از ایران از راه هوایی 2 ساعت و از راه زمینی نزدیک مرز، 8 ساعت میباشد . در ادامه همراه ما باشید تا مهمترین جاذبه های آذربایجان را با هم مرور کنیم .

پایتخت جمهوری آذربایجان چه شهری است ؟

شهر باکو به عنوان بزرگترین شهر جمهوری آذربایجان و بزرگترین شهر قفقاز به عنوان پایتخت جمهوری آذربایجان لقب دارد. باکو برای زندگی بسیار مناسب می باشد به همین دلیل افراد زیادی خواهان گرفتن اقامت آذربایجان می باشند . در صورتی که قصد مهاجرت به آذربایجان را دارید بهتر است مقاله “شرایط رفتن به باکو و اخذ پناهندگی ” را مطالعه نمایید .

نقشه شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان

این شهر جمعیتی در حدود 3.5 میلیون نفر جمعیت دارد.

این شهر به عنوان پاریس شرق مطرح می باشد ، این شهر بسیار شهر تمیزی می باشد.

از ویژگیهای مهم این شهر قرار گیری در کرانه دریای خزر می باشد ولی رطوبت بسیار کمی دارد

این شهر با بادهای خنک احاطه شده است و بسیار آب وهوای لذت بخشی دارد.

تور آذربایجان
هرساله تعداد گردشگران زیادی از سرتاسر جهان بخصوص از ایران به این جمهوری و این کشور زیبا و به این شهر زیبا سفر می کنند. گفتنی است که تعداد مهاجرت به آذربایجان هرساله افزایش می یابد .

جاذبه های گردشگری باکو

همانطور که پیش از این ذکر شد مرکز اصلی توریست و گردشگری آذربایجان شهر باکو می باشد . بهتر است قبل از سفر به باکو اطلاعاتی که باید در مورد باکو داشته باشید را از سایت هایی همچون فیکس تراولز مطالعه نمایید .

  • تفریحات باکو

تفریحات باکو به دلیل توریستی بودن این شهر بسیار زیاد است. کافه ها ،رستوران ها، پارک ها و دیگر امکانات تفریحی آماده پذیرایی و خدمات رسانی به تمامی مهمانان و توریست ها می باشند .

البته استفاده از این امکانات نیازمند صرف هزینه هایی می باشد که در مورد آنها در مقاله هزینه های سفر به باکو صحبت شده است . برخی از این تفریحات را در زیر نام می بریم.

  • کافه های باکو
  • شهربازی (Luna Park)
  • متروپارک
  • باغ وحش باکو
  • قوباستان باکو
  • مرکز تفریحی قبالند

مکان های دیدنی باکو

قصر شیروان شاه

در ادامه مکان های دیدنی باکو که باید از آنها دیدن نمایید را نام میبریم . البته زیبایی های باکو به همین خلاصه نمی شود .

  • شهر قدیم باکو
  • قصر شیروان شاه
  • میدان فانتین
  • موزه فرهنگی حیدرعلی اف
  • برج دختر 
  • پل مفاخر

باکو بهتر است یا تفلیس؟

این سوالیست که برای خیلی از افراد مطرح می شود . باید گفت این دو شهر و به طور کلی دو کشور گرجستان و آذربایجان فرهنگ های مشابهی دارند و هر کدام نیز دارای جاذبه های مختص به خود می باشند .

برای سفر به آذربایجان ، ویزای آذربایجان نیاز نیست همچنین گرجستان هم نیاز به ویزا ندارد ولی بقیه موارد لازم برای ورود به کشور آذربایجان بسیار سخت تر از گرجستان است .

باکو و تفلیس

باکو و تفلیس

معرفی کشور آذربایجان

کشور آذربایجان که تا حدود 200 سال پیش متعلق به ایران بود طی  قرارداد ترکمنچای و گلستان به کشور روسیه پیوست و دارای مرز آبی مشترک با کشورهای قزاقزستان و ترکمنستان در کناره دریای کاسپین است.جمهوری آذربایجان کشوری در جنوب شرقی قاره اروپا در منطقه قفقاز در همسایگی کشورهای ایران ، روسیه ، گرجستان ، ارمنستان ، ترکیه قرار دارد.

این کشور از سمت غرب کلا توسط دریای خزر احاطه شده است و دارای سواحل بسیار زیبایی می باشد.

جمهوری آذربایجان با جمعیتی بالغ بر 10 میلیون نفر و مساحتی در حدود 87 هزار کیلومتر مربع بزرگترین کشور منطقه قفقاز می باشد.

دین 95 درصد مردم آذربایجان اسلام است. مردم آذربایجان به زبان های  ترکی آذربایجانی ، روس ، تالشی، کردی و تاتی صحبت میکنند.

بعد از آنکه آذربایجان موفق به استخراج نفت شد و تولید محصولات پتروشیمی گسترش یافت توجه ها به آذربایجان بیشتر شد و اقتصاد محلی رشد چشمگیری کرد.

منطقه قفقاز دارای سرزمین های زیادی می باشد که فقط سه کشور آذربایجان و گرجستان و ارمنستان به عنوان کشور مستقل شناخته می شوند.

بقیه سرزمین های قفقاز به عنوان ایالت های خود مختار زیر نظر فدراسیون روسیه شناخته می شوند. تاریخ استقلال جمهوری آذربایجان در سال 18 اکتبر 1991 از شوروی سابق می باشد.

شهرهای مهم جمهوری آذربایجان کدامها هستند؟

آذربایجان بعد از پایتخت اش باکو دارای شهرهای مهم دیگری نیز می باشد که عبارتند از :

1- گنجه

2- نخجوان

3- سومقاییت

4- قره باغ

البته قره باغ یک شهر و منطقه اشغال زده می باشد که دارای اهالی ارمنی می باشد و تحت اشغال ارمنستان می باشد.

شهرهای اقتصادی آذربایجان کدام شهرها می باشند؟

آذربایجان از لحاظ اقتصادی در سالهای اخیر بسیار پیشرفت کرده است و در بین کشورهای درحال توسعه پیشتاز می باشد.

این کشور در سالهای اخیر تولیدات خالص فراوانی داشته است.

این تولیدات از لحاظ سود آوری بسیار نقش مهمی در اقتصاد این کشور بازی کرده است.

این تولیدات خالص داخلی عبارتند :

1- تولید فرش

2- تولید مشروبات الکلی

3- تولید فرآورده های لبنی مانند : شیر ، ماست ، سرشیر ، پنیر ، عسل ، کره طبیعی

4- فرآورده های تولید شده از میوه جات نیز نقش مهمی در تولیدات خالص ملی جمهوری آذربایجان بازی کرده است.

این تولیدات بطوری بوده که حتی به دیگر کشورها نیز صادر شده

به طوری که سیب و فندق و گلابی این کشور در دنیا نمونه و مشهور است .

فندق شهر شکی یکی از با کیفیت ترین فندق های موجود در دنیا می باشد که به کشورهای مختلف اروپایی نیز صادر می شود

اما مهمترین تولید و استخراج که بیشترین بازده سودی را در آذربایجان بازی می کند استخراج نفت و تولید فرآورده های نفتی می باشد.

نفت جمهوری آذربایجان از مرغوب ترین نفت جهان می باشد.

شهر نفته چالا ( چاله نفتی ) بزرگترین منطقه نفت خیز کشور آذربایجان می باشد.

این شهر در فاصله 80 کیلومتری باکو پایتخت جمهوری آذربایجان می باشد.

فرآورده ها و تولیدات نفتی این کشور عبارتند از :

1- تولید پوشاک و البسه های زمستانی در شهر سومقاییت و آبشرون

2- تولیدات وسایل پلاستیکی تشکیل شده از نفت.

فروش نفت آذربایجان در بازارهای جهانی بسیار زیاد شده است .

به علت مرغوب بودن و سنگین بودن نفت آذربایجان بسیار باارزش می باشد.

بیشترین کارخانه های موجود در آذربایجان در شهر صنعتی سومقاییت می باشد.

این شهر در شمال شهر باکو قرار دارد.

از مهمترین شرکتهای نفتی آذربایجان که در جهان هم بسیار مشهور می باشد شرکت نفتی سوکار ( socar ) می باشد.

آذربایجان به علت توسعه اقتصادی که در سالهای اخیر داشته است به عنوان کشور نمونه و الگو در زمینه اقتصادی انتخاب شده است.

به طوری که به باکو لقب پاریس شرق داده اند.