soodibaspar

soodibaspar

soodibaspar

soodibaspar

تور بالی

جزیره بالی

تور بالی : بالی از جزایر کشور اندونزی است و از مراکز مهم گردشگری به شمار میرود. بسیاری معتقدند بالی جزیره خدایان اندونزی است. جزیره کوچکی در بزرگترین مجمع الجزیره جهان و بزرگترین کشور مسلمان دنیا ، اندونزی .

جزیره بالی  یکی از مهمترین جاذبه های اندونزی محسوب می شود . این جزیره دو اقیانوس آرام و هند را به هم پیوند داده است و به دلیل این موقعیت جذاب جغرافیایی از آب و هوای بسیار متفاوتی برخوردار است.

مانند دیگر جزایر کشور اندونزی ، جزیره بالی هم دنیای خودش را دارد.و به واسطه این ویژگی ها از مقاصد محبوب گردشگری جهان به شمار میرود. با ما همراه باشید تا جاذبه های دیدنی بالی را به شما معرفی نماییم .

موقعیت جغرافیایی بالی را در نقشه زیر می توانید مشاهده نمایید .

بالی از محبوب ترین جزایر اندونزی در میان گردشگران است . بالی به قدری مشهور است که گاهی اوقات افراد فکر می کنند بالی پایتخت جایی است .  این جزیره یک فرهنگ باستانی غنی دارد و مردم آن بسیار خون گرم و مهمان نواز هستند.

جمعیت بالی بیش از 3 میلیون نفر است که اکثر مردم آن اندونزیایی هستند .در سالهای اخیر و با پیشرفت صنعت توریست بسیاری از مردم استرالیا و اروپا به این جزیره زیبا مهاجرت کرده اند و در آن زندگی میکنند.

جزیره بالی چه ویژگی هایی دارد ؟

مساحت جزیره بالی حدود 5620 کیلومترمربع است . بالی جزایر آتش فشانی فعال دارد و به این دلیل خاک آن برای کشاورزی بسیار مناسب و حاصلخیز است.مهمترین آتش فشان این منطقه در کوه گودان قراردارد که “مادر کوهها” نامیده میشود.این آتش فشان فعال است و ارتفاع آن بیش از 3000 متر است.

جزیره بالی پستی و بلندی زیادی دارد که پست ترین آنها (KOTA) و بلندترین آن (UBUD) است. چه در شمال و چه جنوب جزیره بالی مناطق حاصلخیز زیادی دارد که برای کشت برنج بسیار مطلوب است.بالی به مزارع برنج پلکانی خود معروف است و جهانگردان زیادی را جذب میکند.

جزیره بالی ویژگی هایی دارد که این منطقه را از سایر نقاط جهان متمایز کرده است.بالی از زیباترین و مشهورترین جزایر اندونزی است که بین جاوه و لومبوک در شرق این منطقه قرار دارد .

فاصله بالی تا جاکارتا با هواپیما 2 ساعت است و از تهران با احتساب توقف در دوحه و کوالالامپور و سنگاپور حدود 15 ساعت است.

جاذبه های بالی

ساختمان معابد و کاخ های عجیب و غریب در کنار جلوه های طبیعی این جزیره را بسیار دیدنی کرده است.

برای صرف غذا در بالی انتخاب های زیادی وجود دارد و تنوع غذایی زیادی برای مسافران فراهم شده .

شبهای روشن و زنده بالی و مناظر غروب در این جزیره تماشاچیان زیادی را به خود جذب میکند.

آتشفشان ها و جنگل ها از دیدنی های جذاب این جزیره هستند.اکثر این کوههای آتش فشانی از ساحل دور نیستند.

استراحتگاههای ساحلی شگفت انگیز و لوکس در هریک ار مناطق بالی وجود دارند.این اقامتگاهها از جمله  کوتا، سمیینیک و جیمباران هستند که اغلب در کنار ساحل واقع شده اند.

بسیاری از نقاط گردشگری بالی در کنار ساحل شرقی و دریاچه های آرام آن قرار دارند.از جمله بهترنی این سواحل سانور،ناسا دوو و ساحل دور افتاده کاندیدوزا هستند.

جزیره بالی اما بیش از همه بابت سنت ها و رسوم این جزیره و برگزاری جشن ها و فستیوال های گوناگون مشهور است.

اگر به سواحل شمالی بالی سفرکنید نقاطی را برای شنا کردن وغواصی میابید که بسیارآرام و دنج است.

خانه های این جزیره بسیار رنگارنگ و بی نظیر است.مرکز جزیره نیز جذابیت های خاص خودش را دارد.

گزدش و کاوش در منطقه باستانی بالی ، دره ها و رودخانه ها بسیار لذت بخش و هیجان انگیز هستند.

علاوه بر اینکه این جزیره دارای سواحل بسیار زیبا برای تفریحات آبی است ، با این حال یک پارک آبی با تمام امکانات در این جزیره برای توریست ها مهیا می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.